ترمووود

این روز ها در کشور ما توجّه به نمای ساختمان چه از طرف طراحان،سازندگان و مالکان بیش از بیش شده است ودر این بین گرایش به سمت استفاده از چوب بسیار افزایش یافته است و این روند اتفّاق بسیار مهمی در پیشرفت معماری معاصر کشور می باشد چرا که با وارد کردن چوب به نمای ساختمان نه تنها عنصری از طبیعت را که نمادی از آرامش و زیبایی است را به فضای پر هرج و مرج و شلوغ شهری می آوریم و بلکه اگر معماری سنتی ایران را مورد بررسی قرار دهیم استفاده از چوب را در بنا های قدیمی به کررّات می بینیم و این مهم دلیلی دیگر برای استفاده ازاین متریال در ساختمان های امروزی می باشد. درب های چوبی مانند درب ضد سرقت ترمووود نه تنها از مقاومت بالایی برخوردارند بلکه ظاهر بسیار زیبایی دارند که در نمای ساختمان فوق العاده تاثیر گذارند .
ترموود در حقیقت فرآیند خشک کردن چوب همراه با بخار آب و گردش هوا بوده که مغز چوب در این فرآیند به دمای میان ۱۸۵ تا ۲۲۰ درجه سانتی گراد می رسد. بسته به گونه چوب، رطوبت آن به زیر ۶ درصد رسیده و به دلیل دمای بالایی که به آن وارد می شود، زنجیره های سلولزی می شکند. هم چنین طی این فرآیند اسید موجود در بافت چوب تبخیر گشته و از هرگونه جانور و حشرات میکروسکوپی پاک می گردد.
درب های ترمووود دارای رنگ ثابت هستند، همین عمر باعث منحصر به فرد بودن این درب ها شده ست، این درب ها ظاهر خود را در طولانی مدت حفظ کرده و دچار تغییر و تحول نمی‌شود.

خانه » درب ضد سرقت » ترمووود

نمایش یک نتیجه

نمایش 9 24 36